1.       Бойові дії в Україні з російським агресором відкрили багато проблем навколо  застосування вертолітної авіації, показали її вразливість при умові великої необхідності експлуатації  вертольотів для виконання різноманітних завдань в районі АТО;

2.        Вертолітна авіація України (ВАУ) дуже перспективний напрямок розвитку не тільки для використання у військовій сфері. Вертоліт багатоцільовий літаючий апарат, що може в перспективі приносити доходи в державний бюджет при його застосуванні в народному господарстві і бізнесі – транспортування людей, вантажів і техніки, санітарні варіанти, евакуація і пожежогасіння, патрулювання,  монтажні і різні оперативні роботи, забезпечення туристичного бізнесу, участь у миротворчих місіях і інше;

3.       Наявність у таких структурах як ЗСУ, МВС (НГУ), ДПСУ, МНС, ВПС,ЦВУ  вертолітних підрозділів говорить про те, що без розвитку такого виду авіатехніки життя і діяльність , керівництво суспільними процесами обійтися не може. Але розгалудженість, відсутність єдиної схеми обслуговування, модернізації , підготовки авіаспеціалістів, координації дій щодо налагодження взаємодії в плані застосування вертолітної авіації вимагає (диктує необхідність) створення спеціального департаменту можливо при кабінеті міністрів.

4.       Закінчення ресурсів майже на всіх вертольотах в Україні до кінця 20-х років, при умові певної залежності на комплектуючі агрегати від ворога Росії, ставить велику проблему у подальшій експлуатації авіатехніки.  Виходячи з аналізу ситуації, враховуючи технологічні можливості  України виникає зауважу, реальна необхідність  звернутись за допомогою до корпорації  І.Сікорського в США  для перспективного запровадження  випуску у замкнутому циклі вертольотів 4-го покоління UH-60 Блек –Хок. Відповідно «Асоціацією вертолітників України» (підрозділом СОУ) пропонується  програма розвитку ВАУ з обумовленими напрямками підготовки і перепідготовки пілотів, інженерів, спеціалістів управління і т.п.

5.       Необхідність постійної модернізації, доукомплектування, зміни комплектації, удосконалення вузлів і агрегатів, особливо спецобладнання ( нічних приборів бачення та прицілів, елементів захисту від враження крупних калібрів і ПЗРК та ін.) потребує створення при авіаційних КБ різних підприємств додаткових спеціальних підрозділів негайно;

6.       Втрачений досвід (через звільнення в запас) що мали учасники бойових в Афганістані, ліквідаторів Чорнобильців, просто висококваліфікованих пілотів і спеціалістів звертає увагу на необхідність залучення таких  у варіанті цивільних інструкторів та інших фахівців;

7.        Втрати вертольотів під час АТО потребують перегляду, аналізу і змін тактики та способів використання вертольотів, підготовки курсантів, льотчиків у бойових частинах. Виникає необхідність створення ескадрилій по підготовці пілотів вертолітників у спортивних військових клубах;

8.       Отже,  враховуючи абсолютно вигідну можливість застосування вертольотів у різних сферах життя і діяльності українського суспільства  ініціативною групою досвідчених представників від Спілки офіцерів України, діючих генералів та офіцерів, спеціалістів міністерств і відомств пропонується термінове створення робочої групи при кабінеті міністрів по підготовці  концептуальної програми діяльності, розвитку і перспектив застосування ВАУ. Асоціація вертолітників попередньо відпрацювала необхідні схеми і розрахунки для включення у фінансування бюджетом на 2018 рік та визначення контрактних напрямків і взаємодій з українськими та зарубіжними структурами(фірмами) для підтримання , налагодження перспективних стосунків по відновленню і розвитку ВАУ.

 

Полковник Микола Зеленський, в\льотчик 1-го класу,СОУ, уч. б\д,ліквідатор на ЧАЕС, уч. місії ООН.